Dworzec kolejowy zintegrowany z lotniskiem
Lotnisko połączone z dworcem kolejowym to ogromne udogodnienie dla podróżujących.
Na taki pomysł wpadł hiszpański architekt, znany z niekonwencjonalnych projektów, Santiago Calatrava, który zaprojektował tak niezwykle funkcjonalny budynek.
Otwarcie nastąpiło w 1994 roku.
Francuski dworzec kolejowy Lyon-Saint-Exupery jest zintegrowany z terminalem lotniska przy pomocy 250-metrowych tuneli dla pieszych, które wyposażono w ruchome chodniki.
Najszybsze francuskie pociągi TGV mogą przejeżdżać z pełną prędkością 300 km/h za sprawą odizolowania dwóch środkowych torów, spośród wybudowanych sześciu, od pozostałej części dworca.
Przeszklenia powodują, że do wnętrza budynku wpada duża ilość światła dziennego.
Budynek jest nie tylko praktyczny, ale także interesujący architektonicznie.
Jeśli zdarzy nam się okazja podziwiać cały kompleks z góry, zobaczymy, że ma on kształt ptaka, który wzbija się do lotu.
Uznaje się go za jeden z najpiękniejszych i najbardziej funkcjonalnych dworców kolejowych świata.
Polecane artykuły
Wiedza ekonomiczna społeczeństw – czy jest wystarczająca?
Czy przeciętny obywatel dowolnego państwa rozumie ekonomiczne procesy? Czy został wyposażony w jakąkolwiek wiedzę, która daje mu sensowny ogląd sytuacji? Niestety nie. To dość generalna przypadłość dotycząca w zasadzie wszystkich współczesnych państw. Europa, choć tradycyjnie oświecona i stanowiąca
System operacyjny Apple, czyli iOS
System operacyjny iOS został wyprodukowany przez firmę Apple z przeznaczeniem na urządzenia mobilne. Chodzi tu o takie urządzenia jak iPhone, iPad, a także iPod touch. Wcześniej system funkcjonował pod nazwą iPhone OS i dopiero w 2010 roku przyjął nazwę iOS. System mobilny opiera się na systemie Ma