Dworzec kolejowy zintegrowany z lotniskiem

Lotnisko połączone z dworcem kolejowym to ogromne udogodnienie dla podróżujących.
Na taki pomysł wpadł hiszpański architekt, znany z niekonwencjonalnych projektów, Santiago Calatrava, który zaprojektował tak niezwykle funkcjonalny budynek.
Otwarcie nastąpiło w 1994 roku.
Francuski dworzec kolejowy Lyon-Saint-Exupery jest zintegrowany z terminalem lotniska przy pomocy 250-metrowych tuneli dla pieszych, które wyposażono w ruchome chodniki.
Najszybsze francuskie pociągi TGV mogą przejeżdżać z pełną prędkością 300 km/h za sprawą odizolowania dwóch środkowych torów, spośród wybudowanych sześciu, od pozostałej części dworca.
Przeszklenia powodują, że do wnętrza budynku wpada duża ilość światła dziennego.
Budynek jest nie tylko praktyczny, ale także interesujący architektonicznie.
Jeśli zdarzy nam się okazja podziwiać cały kompleks z góry, zobaczymy, że ma on kształt ptaka, który wzbija się do lotu.
Uznaje się go za jeden z najpiękniejszych i najbardziej funkcjonalnych dworców kolejowych świata.
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Wiercenie w żelbetonie a jakość wykonania – jak to przekłada się na cenę?
Wiercenie w żelbetonie to kluczowy proces w budownictwie, który wymaga odpowiednich narzędzi oraz technik. Jakość wykonania ma istotne znaczenie dla efektywności i trwałości konstrukcji. Wysokiej jakości usługi przekładają się na lepsze rezultaty oraz mniejsze ryzyko problemów w przyszłości. W nasze

Brukowanie podwórka – jakie wzory i kolory kostki wybrać?
Wybór odpowiedniego wzoru i koloru kostki brukowej ma kluczowe znaczenie dla estetyki i funkcjonalności brukowania podwórka. Istnieje wiele opcji, od klasycznych po nowoczesne, które wpływają na ogólny wygląd przestrzeni. Różne układy mogą podkreślić charakter posesji, a precyzyjne umiejscowienie el