Dworzec kolejowy zintegrowany z lotniskiem

Dworzec kolejowy zintegrowany z lotniskiem

Lotnisko połączone z dworcem kolejowym to ogromne udogodnienie dla podróżujących.

Przeczytaj również: Uchwyty na napoje – nie tylko dla kierowcy

Na taki pomysł wpadł hiszpański architekt, znany z niekonwencjonalnych projektów, Santiago Calatrava, który zaprojektował tak niezwykle funkcjonalny budynek.

Przeczytaj również: Roletki przeciw słoneczne czy przyciemniane szyby

Otwarcie nastąpiło w 1994 roku.

Przeczytaj również: Samochód dla całej rodziny

Francuski dworzec kolejowy Lyon-Saint-Exupery jest zintegrowany z terminalem lotniska przy pomocy 250-metrowych tuneli dla pieszych, które wyposażono w ruchome chodniki.

Najszybsze francuskie pociągi TGV mogą przejeżdżać z pełną prędkością 300 km/h za sprawą odizolowania dwóch środkowych torów, spośród wybudowanych sześciu, od pozostałej części dworca.

Przeszklenia powodują, że do wnętrza budynku wpada duża ilość światła dziennego.

Budynek jest nie tylko praktyczny, ale także interesujący architektonicznie.

Jeśli zdarzy nam się okazja podziwiać cały kompleks z góry, zobaczymy, że ma on kształt ptaka, który wzbija się do lotu.

Uznaje się go za jeden z najpiękniejszych i najbardziej funkcjonalnych dworców kolejowych świata.