5m

-4m lub 6m-

Social marketing kluczem do sukcesu

Media społecznościowe obecne w Internecie to nie tylko platforma komunikacji i wymiany myśli pomiędzy osobami prywatnymi. To również (o czym już była mowa) sposób na promowanie marek różnego rodzaju.

Firmy oferujące swoje produkty z chęcią wykorzystują Facebooka jako narzędzie kampanii reklamowych. Sam serwis proponuje wydawcom płatne systemy reklam wyświetlanych na kontach użytkowników, którzy mogą być zainteresowani wyrobem czy usługą.

Już za relatywnie niewielkie pieniądze można dotrzeć do tysięcy ludzi, a to często przekłada się na spore zyski. Również fanpage, czyli specjalne strony skupiające miłośników konkretnych firm i produktów sprawdzają się doskonale.

Można za ich pośrednictwem poznawać opinie odnośnie nowości rynkowych, sondować preferencje, a nawet udzielać pomocy. Takie publiczne wsparcie dla klienta ma dużą wagę wizerunkową – pokazuje, że konsumenci są dla firmy ważni i nie służą wyłącznie jako dostarczyciele zarobków.

Portale społecznościowe to też sposób na rozpowszechnianie virali.